MusicPlayer

Monday, April 25, 2011

Ingin Ku Pergi Jauh

Ku renung langit nun jauh di atas,
ingin sekali aku terbang ke langit biru yang mungkin bisa menenangkan hati..
lagaknya seperti bebas dari masalah.
siapa sangka hujan bisa saja tumpah bila-bila masa walhal cuaca indah sahaja..
namun aku tidak punya keistimewaan seperti beburung..

ku renung lautan yang terhampar luas,
ingin sekali aku tenggelam ke dasarnya,
yang bisa saja mendamaikan hati dengan khazanahnya,
siapa sangka tenangnya di luar,
gelora ombaknya sukar diduga,
namun aku tidak punya keistimewaan seperti hidupan laut..

ku renung daratan yang tidak berpenghujung,
ingin sekali aku berlari sepuas hati mengutip kesegaran alam,
yang mungkin bisa mengikis ingatan di luar sana,
panorama indahnya benar-benar melekakan, menyejuk pandangan mata..
siapa sangka disebalik keindahan itu bisa saja timbul bahaya yang tidak terduga..
namun aku tidak punya kudrat itu...

dan ingin sekali aku..
membawa diri ini,
menjauh dari ramainya orang,
menjauh dari segala masalah,
jauh dari segalanya..
yang bisa menghimpit jiwa,
yang bisa meluka hati,
yang bisa mencalar ketenangan..

Tapi aku tidak punya kekuatan..
Biar saja berteman airmata..
kerana Dia tidak pernah melupa..
tidak akan pernah membenci..
kerana kasihnya Dia pada ku..
Akan ku kuatkan diri untuk terus melangkah,
kerana Dia bersama orang yang sabar..

Moga aku kuat dalam dakapan kasih dan rahmatNya..
Moga redhaNya sentiasa bersamaku..
Moga jagaanNya memagariku....
Ameen...


Ana: saya pun nak lari..

1 comment: