MusicPlayer

Sunday, December 13, 2015

Once Upon A Time..

بسم الله الرحمن الرحيم..

Lama sungguh tak jenguk blog. Bukan takda masa senggang langsung, tapi beruzlah. Hehe (cehhh).
Merawat diri, totally- luar & dalam. (gittewww) haha ini semua poyo

13 Disember 2015
Its been a year..
Tanggal 13 Disember 2014, setahun yg lepas merupakan tarikh di mana aku bukan lagi dibawah tanggungan orang tua ku. Dengan kata lain dah kahwin. Aku dinikahkan dengan lelaki pilihan Allah, InsyaAllah walhamdulillah.

Dan pada saat ini kami sudah dikurniakan seorang cahaya mata, berumur sebulan setengah. Alhamdulillah.

Segalanya terjadi begitu drastik bagiku. Sehingga aku tidak tahu perasaan apa yang patut aku rasai, gembirakah, sedihkah, terharu kah, atau yang bagaimana? Tidak sempat aku fikirkan apa yang aku rasa sehingga lah melepasi tarikh 30 oktober 2015.

Ya, 30 oktober, Jumaat, merupakan tarikh lahirnya mujahidah sulung kami dengan berat 3.7kg. Alhamdulillah kelahiran normal walaupun Mommy nya cekeding. (Haha)

Aku tak lah segembira ibu-ibu lain dengan kehadiran insan baru dalam keluarga kami, tidak jugak sedih. Lebih kurang takda perasaan la kot..
10hari pertama berpantang, masih ok walaupun berjaga siang malam. Setelah suami kembali bekerja, aku mula merasakan tekanan yang amat. Yelah, mana lagi kita yang masih sakit,.tenaga belum pulih, luka jahitan pulak banyak, rehat yang tak mencukupi, berjaga pulak siang malam tak masuk lagi baby kembung perut dan tak sihat.

Serius rasa nak menangis je, tak bersedia fizikal dan mental untuk terima semua ni. Tak terbayang kalau duduk sendiri nanti. T_T

Err..to be continued ya blog. Kepala sangat pusing sekarang, suhu badan pun naik. Demam la tu..

Mampu doa semoga baby tak terjangkit bila mommy dia demam.. huhu :(

1 comment:

  1. شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

    شركة المثالية للتنظيف
    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

    ReplyDelete