MusicPlayer

Wednesday, March 16, 2011

Umurku Meningkat

Salam.
Sudah lama blog dibiarkan sepi tanpa di 'update'. Macam banyak je benda nak share, tapi bila mahu start tulis blur + blank pulak. so terpaksa la tulis benda lain. =_='

Saya baru tersedar bahawa umur saya sudah menghampiri angka 22, ya..cepatnya masa berlalu. Tapi amalan..hmm..
huhuhu..patut la sekeliling sy bertali arus cerita pasal nikah kahwin, sana-sini hangat nak ambil kursus kahwin,status facebook berkisar mengenai isu yg sama. Sedang membuat pemerhatian calon untuk bakal suami/isteri. Haha..teringat saya akan perbualan dengan kawan,lebih kurang begini isinya..

kawan 1: fai jom la kita amek kursus kawen, nanti yuran makin naik tau.. (haha..harga barang naik,yuran pn naik,harga setem je maintain)
saya: takpe la,nanti2 la dulu. huhu..bukan nk kawen dlm ms tdekat pun..
kawan 2: ala..xpela, blh je nk amek awal pn, eh,skg kena buat list calon dh tau, time kt u ni la kena bt preparation. dh keje nanti x dan dh,busy.
saya: ye..btl3, kena bt preparation dr awl, tp xmesti kena cari calon segera,huhu..fai mcm x berminat la. (bkn x mau kawen ek..)
kawan 2: ala, fai tu ckp je cmtu, tengok2 dia kawen dulu.
kawan 1: eleh, fai blh la cakap cmtu, sbb dia dah b'tunang..
saya: erk..hang pa ni la..(senyum & geleng2 saja)
kawan 2: fai carikan la calon utk kami, fai kan ramai kawan baik2, alim2 gitu..hehe.
kawan 1: ha la..kami pun nk suami soleh jgk, jgn simpan sorg je fai..haha..
saya: simpan sorg ape nye, adei..b'lambak lelaki kt dunia ni. adui la..x kan hgpa nk laki fai kot.haha (aku xmau share ek,harap maaf)
kawan 1: bukan nk madu ngn hang la fai, ee..aku pn xmau la b'madu. kwn2 fai yg baik2 macam malaikat tu la,jgn simpan kt fai je, bg la kt kami.haha
kawan 2: yela..lelaki skg xblh pcaya la, x blh diharap langsung,tp x semua la..tp susah dh nk jmpa yg spesis mcm hang fai.
saya: hah? haha, spesis mcm fai? (geli hati)
kawan 1: ha la..yg alim2 mcm hang la. ape ayat dia tah, 'wanita yg baik & solehah utk lelaki yg baik & soleh' ke ape? betoi noh?
kawan 2: aah la..'pmpn yg jahat utk lelaki yg jahat' kn..fai mesti dapat suami yg baik2 & soleh kan..kami ni cmne la..bkn mcm fai..tp kami x jahat pon..hehe
saya: ish, hangpa ni..fai ni bkn alim pn, xdela baik sgt..sama je kita ni,beza pakaian je..ish, dah2..

ya..sy bukan sebaik & sesolehah yg disangka. sebut pasal kahwin, anak jiran sebelah rumah saya (di sabah) baru sahaja melangsungkan perkahwinannya pada 12 Mac 2011. Tahniah sy kirimkan dari jauh buat AINATUL MARDHIAH BT AWADNIR & PASANGANNYA. Semoga Allah memberkati kalian,ameen. Kak aina merupakan senior sy sewaktu sekolah dulu, sebaya dgn kakak sy. huhu, kakak bila plk nk kawen? haha

Ana: kepada kawan2 ku yg sudah kahwin, semoga menjadi isteri/suami yg soleh/ah, yg belum lg, jgn lupa jemput nanti. ya, wanita yg baik untuk lelaki yg baik saja..mm semoga Allah memberkati kalian. Ameen.

No comments:

Post a Comment