MusicPlayer

Wednesday, January 26, 2011

Hatiku Terbang..

Salam.
Lama tak update blog. Tiba2 terasa hendak menulis, walaupun kepala pening,berpinar2, sudah sminggu demam selsema.
(mungkin org kata xnampak macam sakit pun, hakikatnya kita saja yg tahu.)

Sepanjang tidak sihat, fikiran saya selalu terbang, entah ke mana saya pun tidak pasti. Pagi ini, Saya tiba2 terkenang zaman sekolah dahulu, teringat akan satu lagu yg pernah popular dalam kalangan pelajar sekolah sy, lagu yg menjadi famous setelah dipersembahkan dalam 1 majlis sekolah. Juga merupakan satu-satunya lagu versi dikir barat yg saya ingat sehingga kini, dan tidak lupa kepada tukang karutnya, kawan saya sendiri. eheh..
kawan2 kata, lagu tu best..sedap didengar..kombinasi muziknya sedikit unik. Bagaimana lirik nya?
yaa..liriknya jiwang sekali..begini bunyi nya..

cuba kau ingati,
masa dulu-dulu,
engkau pernah berjanji,
bersama-samaku..

kini...
engkau mungkiri,
lafaz cinta yang satu,
kerna...
kau tinggal pergi,
hidup tak berguna lagi..

dikau pergi...
mencari mimpi baru,
seindah pelangi,
seluas awan biru,

kebahagiaan di cari,
tempat di tuju,
kebiasaan di hati,
engkau yang satu..
(engkau yang satu...)

Hm..terpulang kepada pendengar nya untuk mengulas lagu tersebut.

No comments:

Post a Comment