MusicPlayer

Wednesday, August 1, 2012

Dan Ketika Itu


Ketika aku menyayangimu kerana aqidahmu,
Ketika aku membetulkanmu kerana tak ingin kau berbelok arah,
Ketika aku mendo’akanmu tanpa engkau tahu,


Ketika aku berlapang dada dengan teguranmu,
Ketika aku tersenyum untuk kebahagiaanmu,
Ketika aku menguatkan saat kau mulai terjatuh,

Ketika aku sekuat tenaga tanpa jemu membantumu,
Ketika sahutan salam menyapa saat kita bertemu,
Ketika aku begitu cepat melupakan kesalahanmu,
Ketika aku membuka selebar-lebarnya pintu maaf untukmu,
Ketika aku menjaga rahsiamu,

Ketika aku diperlaku tidak jujur dan luka,
Dan Ketika terkadang aku perlu melepaskanmu dengan penuh keikhlasan dalam payah,
Dan aku cuba melakukannya dengan izin Allah dan semoga hanya kerana Allah…



Salam Ramadhan Kareem.
"It is not the eyes that are blind, but the hearts" [Quran 22:46]

No comments:

Post a Comment