MusicPlayer

Friday, November 11, 2011

Rasa Itu..

Bulan purnama itu cukup indah, dan jatuhnya 15 Dzulhijjah 1433 pada hari Jumaat.
2 am, Kampung Beladau Kolam- awan tebal putih cantik, di sisi lain ada awan tebal yang putihnya di cemari warna keperangan. Bulan diarak awan..dan malam yang tenang..
Ada apa pada 11/11/2011?
Melainkan hari Jumaat penghulu segala hari, hari yang barakah.

Melalui malam sepi berteman setianya si bulan..lagi indah bersama setianya Sang Pencipta, bak kata status ramai teman di facebook, biarlah dosa ditangisi berulang kali walaupun perubahannya cuma sedikit, daripada hati terus membeku. Tuhan, diriku penuh dosa..

Cukuplah kematian sebagai peringatan
Khas untuk diriku yang selalu alpa, umumnya untuk semua yang bernyawa. Pemergian Allahyarham Kamarulzaman Abdullah, pembantu khas kepada Datuk Husam Musa bagaikan mimpi, percaya ke tdk ni? mungkin sebab saya macam berada separuh2 sedr (tenggelam dalam perasaan sendiri). Innalillahi wa inna ilaihi raji'un.. Takziah kepada keluarga Arwah, beliau meninggalkan seorang balu dan seorang anak, bagaikan terasa di hati ini akan kepedihan dan kesedihan isteri arwah. (walhal sy belum kahwin,hik)
ya, hati perempuan..halus.

Saban hari ada saja berita kematian, selalu menggentarkan jiwa ini, takut andainya nyawa ditarik tanpa sempat bertaubat, keinsafan lepas entah diterima entah tidak, sedang saban hari dosa tanpa sedar & sedar masih dilakukan, di manakah kekuatan hati ini?? Belum sebut soal bekalan.. saya takut..
Dan setiap kali mendengar berita itu lah saya selalu terfikir, membayangkan suasana di alam kubur, dan akhirnya saya takut sendiri, bergetar jiwa & raga..Allah, ampun kan aku.

“Katakanlah (wahai Muhammad): “Sebenarnya maut yang kamu larikan diri daripadanya itu, tetap menemui kamu; kemudian kamu akan dikembalikan kepada Allah yang mengetahui segala yang ghaib dan yang nyata, lalu Dia memberitahu kepada kamu apa yang kamu telah lakukan (serta membalasnya).” (Al-Jumu’ah: 8.)



Ana: Take back your heart. He always beside you..

No comments:

Post a Comment